بصیرت آخرالزمانی سلام بر همه ی جویندگان فهم و بصیرت ، وظیفه ی ما آخرالزمانیها ، رساندن همدیگر به اولویت ها و ضرورت های زمینه ساز ظهور و برملا کردن فتنه های این دوران است و قطعا توفیق از سوی خداست. tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com 2018-12-10T20:40:24+01:00 mihanblog.com انقلاب شناسی ملت شریف ایران 2017-01-27T02:03:00+01:00 2017-01-27T02:03:00+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4181 مرتضی جلیلی اندیشه ی توحیدی اجتماعی بنیان گذار انقلاب- تعریف سیاست توحیدی اندیشه ی توحیدی اجتماعی بنیان گذار انقلاب-ناکارآمد سازی سکولاریسم ملی گرایی نقشه ی استعمار و سلطه گران کار آمدی الگوی انقلاب اسلامی ایران و انتظار جهان از نخبگان انقلابی ما اتحاد مراجع عطف تاریخی استقلال ایران  درس اول انقلاب برای نسل ما کارکرد اصلی انقلاب اسلامی ایران دلیل اصلی پیروزی انقلاب پیام جهانی انقلاب ایران چرا سیاست امام سیاست ورزی بر مبنای توحید بود؟ افشاگری واژه سازی های مغرضانه ب

اندیشه ی توحیدی اجتماعی بنیان گذار انقلاب- تعریف سیاست توحیدی

 

افشاگری واژه سازی های مغرضانه برای فرو کاست آرمانهای انقلاب

برای چه انقلاب کردیم؟

باز خوانی اهداف انقلاب ملت ایران

]]>
عناوین نظام سازی 2017-01-17T17:15:27+01:00 2017-01-17T17:15:27+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4166 مرتضی جلیلی دسته بندی مطالب پایگاه احیاء تبیین اهداف پایگاه تاملی در واقعیات فرهنگی اجتماعی نقد و تحلیل اندیشه ها و دیدگاه ها انقلاب شناسی ملت ایران اندیشه ها و اعتقادات توحیدی اسلام جهانی اندیشی برای تحول موانع تجلی نظام اجتماعی توحیدی تبیین معرفت شناسی توحیدی تبیین نظام کارآمد اجتماعی اصول راهبردی توحیدی اسلام سبک زندگی و  آرمانهای توحیدی تبیین مولفه های دولت توحیدی

دسته بندی مطالب پایگاه احیاء

 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 

]]>
افشاء پشت پرده کمک های سیا و دولت آمریکا به گروه های تروریستی توسط نماینده ی مجلس آمریکا خانوم تولسی گابارد 2016-12-18T21:36:04+01:00 2016-12-18T21:36:04+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4137 مرتضی جلیلی افشاء پشت پرده کمک های سیا و دولت آمریکا به گروه های تروریستی توسط نماینده ی مجلس آمریکا خانوم تولسی گابارد معرفی خانم تولسی گابارد تولسی گابارد به انگلیسی: Tulsi Gabbard نمایندهی حوزه انتخابیه دوم هاوائی از حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۶ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی به‌عضویت این مجلس درآمد.  [۱] تولد: ۱۲ آوریل ۱۹۸۱ م. (سن ۳۵) حزب: حزب دموکرات منصب: عضو پارلمان از ۲۰۱۳ م. او همچنین نایب رئیس کمیته ملی دمکرات، نخستین افشاء پشت پرده کمک های سیا و دولت آمریکا به گروه های تروریستی توسط نماینده ی مجلس آمریکا خانوم تولسی گابارد

%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%b3%db%8c-%da%af%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af

معرفی خانم تولسی گابارد

تولسی گابارد به انگلیسی: Tulsi Gabbard

نمایندهی حوزه انتخابیه دوم هاوائی از حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۶ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی به‌عضویت این مجلس درآمد.  [۱]

تولد: ۱۲ آوریل ۱۹۸۱ م. (سن ۳۵)

حزب: حزب دموکرات

منصب: عضو پارلمان از ۲۰۱۳ م.

او همچنین نایب رئیس کمیته ملی دمکرات، نخستین ساموآی آمریکایی، نخستین هندو، و به همراه تمی داکورت یکی از اولین کهنه سربازان رزمی زن انتخاب شده به کنگره ی ایالات متحدهی آمریکا است.

منبع:   “Members of the United States Congress”. GovTrack. Retrieved 12 July 2013.

 


]]>
پیشگفتاری در تبین اهداف پایگاه گفتمان نظام تمدن نوین اسلامی 2016-11-16T19:19:13+01:00 2016-11-16T19:19:13+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4135 مرتضی جلیلی تبیین اهداف پایگاه نظام تمدن نوین اسلامینظام سازی مهمترین تکلیف مقتضی زمان مانظام‌سازی کار بزرگ و اصلی شما است. این کاری پیچیده و دشوار است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیسم افراطی، یا گرایشهای چپ مارکسیستی، خود را بر شما تحمیل کند؛ اردوگاه شرق چپ فرو ریخت و بلوک غرب فقط با خشونت و جنگ و خدعه بر سر پا مانده و عاقبت خیری برای آن متصور نیست. گذشت زمان به زیان آنها و به سود جریان اسلام است. هدف نهائی را باید امت واحده‌ی اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایه‌ی تبیین اهداف پایگاه نظام تمدن نوین اسلامی


logo-1نظام سازی مهمترین تکلیف مقتضی زمان ما

نظام‌سازی کار بزرگ و اصلی شما است. این کاری پیچیده و دشوار است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیسم افراطی، یا گرایشهای چپ مارکسیستی، خود را بر شما تحمیل کند؛ اردوگاه شرق چپ فرو ریخت و بلوک غرب فقط با خشونت و جنگ و خدعه بر سر پا مانده و عاقبت خیری برای آن متصور نیست. گذشت زمان به زیان آنها و به سود جریان اسلام است. هدف نهائی را باید امت واحده‌ی اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایه‌ی دین و عقلانیت و علم و اخلاق، قرار داد[1]؛


]]>
نامه ی سرگشاده 2016-11-12T20:15:57+01:00 2016-11-12T20:15:57+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4133 مرتضی جلیلی پیش گفتار و درخواستبا سلام  متن پایین نامه ی سرگشاده ی به مخالفین تمدن نوین اسلامی در پاسخ سخنرانی های عمومی و زنده ی تلوزیونی امثال آقای بیژن عبدالکریمی که صراحتا رهبر عزیزمان را که گفتمان ساز و مطالبه گر این مطالب درجامعه ی علمی کشور هستند را متوهم و تاریخ نشانس می دانند ؛ می باشد؛جالب است نه در مناظرات و نه در شبکه چهار که ایشون توهین کرده و می کنند کسی جواب ایشان را نمی دهد و ایشان الان در بین بیشتر دانشگاهیان به عنوان جامعه ی علمی کشور که مخالف نظریات رهبری است تلقی می پیش گفتار و درخواست

با سلام  متن پایین نامه ی سرگشاده ی به مخالفین تمدن نوین اسلامی در پاسخ سخنرانی های عمومی و زنده ی تلوزیونی امثال آقای بیژن عبدالکریمی که صراحتا رهبر عزیزمان را که گفتمان ساز و مطالبه گر این مطالب درجامعه ی علمی کشور هستند را متوهم و تاریخ نشانس می دانند ؛ می باشد؛

جالب است نه در مناظرات و نه در شبکه چهار که ایشون توهین کرده و می کنند کسی جواب ایشان را نمی دهد و ایشان الان در بین بیشتر دانشگاهیان به عنوان جامعه ی علمی کشور که مخالف نظریات رهبری است تلقی می شوند؛

این نامه سرگشاده البته در این نامه مخاطب عموم مخالفین مطالبات رهبری است ولی ظاهرا در کشور فقط آقای عبد الکریمی  علاوه بر مخالفت علمی سکان دار مخالفت عوامانه و توهین آمیز به مطالبات رهبری هستند؛

این نامه جواب خوبی به ایشان داده از همه ی دوستان تقاضا می شود اگر صلاح دیدند( البته بعد ملاحظه اگر صلاح بود) در  سایت های  و شبکه های اجتماعی خویش انتشار دهند تا ایشان فکر نکنند پاسخی برای فحاشی های به ظاهر علمی ایشان وجود ندارد؛

می توانید از طریق لینک زیر بعضی ازفایل های توهین بیژن عبدالکریمی به مطالبات رهبری را مشاهده فرماید:

(لینک دانلود فایل سخنان بیژن عبدالکریمی در مناظرات غیر رسانه ای)

(لینک دانلود فایل سخنان بیژن عبدالکریمی در مناظرات غیر رسانه ای)

البته خود رهبری در دیدار دانشجویان پاسخ های عمیقی در ضمن فرمایشات خویش به مخالفان دادند؛

(لینک دانلود فایل سخنان رهبری در جواب مخالفان)

(لینک دانلود فایل سخنان حجت الاسلام پناهیان در جواب مخالفان)


نامه ی سرگشاده به مخالفان تمدن نوین اسلامی

nameبا عرض سلام و خسته نباشید بدون مقدمه به خود بیآیید و رسالت خویش را دریابید زیرا:

همیشه ی تاریخ بودند کسانی مثل شما که با وجهه ای علم گرایی و ژست روشنفکرانه با هر تحولی مخالفت کردند و همیشه ی تاریخ فقط اهل نق زدن ، شعار دادن ، دعوت به تقلید از بیگانه و عدم اعتماد و تکیه به ملت خویش بودند البته دم از روشنگری ، روشنفکری وتفکر می زدند ولی در بطن تفکرشان جز تقلید و خیانت نبود؛

به خود بیآیید که همین ها بودند:

در شناسنامه ی تاریخی آنها خیانت به خودی و پورسانت گرفتن از دشمن ثبت شده و همین ها بودند که با همین خموداندیشی ها از انقلاب مشروطه عقب ماندند در انقلاب هم انجمن ها و احزاب ها تشکیل دادند بر علیه امام و نخبگان انقلاب؛

به خود بیآیید که همین ها بودند:

در سالهای بعد از انقلاب باز با استفاده از روش خائنان قبل از خود هی با شعار (ما نمی توانیم) و شعار (چنین چیزی خلاف واقعیت های تاریخی) است از تحولات عقب ماندند ولی جوانان کم سن سال(که با عینک اینها متهم به عوامی و نفهمی هستند) همراه امام و نخبگان انقلاب(که متهم به عوام فریبی و  Populism هستند) توانستند تحولات را مدیریت کرده و پیش برند؛ جای تاسف که بعضی از اساتید و دکتر دارها و حتی عمامه به سر های به ظاهر باسواد ولی عقب مانده از درک مقتضیات زمان و زیستگاه تاریخی فعلی خویش با شعار واقعیت گرایی(ما خیلی بدیم پس نباید اصلا بتوانیم) از تحولات عقب ماندند؛

به خود بیآیید که همین ها بوده و هستند که:

پیش برنده های اصلی اهداف کلان انقلاب و شهدا را به داشتن تفکر انتزاعی و عقل وهمگرا متهم می کردند و می کنند و با هر مطالبه ی تحولگرای رهبری چه مطالبه ی ایشان در تحول حوزه و چه تحول در علوم انسانی و چه تبیین و طرح ریزی نظام کلان تمدن نوین اسلامی و غیره مخالفت کرده و آنها را واقع بینانه نمی دانند؛ زیرا خود مدافع و دکتر بگیرهای علومی که در جامعه ی الحاد مساله سازی شده و پاسخگوی مسائل الحادی و مخالف مبانی توحیدی و تعالی انسانی است هستند؛

به خود بیآیید که همین ها بوده و هستند که:

صراحتا با ژست واقع بینی البته خمود اندیشی با هر آرمان و هدفی مخالف کرده و مقابله می کند و به جای ذره ی حرف علمی و عقلی صراحتا در شبکه ها و در مناظرات به رهبر عزیز توهین کرده و مطالبات ایشان را ثمره عقل توهمی و تاریخ نشناسی می دانند؛ ولی دریغ از ذره ی تاریخ شناسی در خود ایشان، که خودشان از تاریخ زندگی خود عقب ماندند و سخنانشان مانند سخنان کسانی است که انگار در جامعه ی صد سال گذشته ایران زندگی می کنند ایران صد سال قبل که هنوز ملت سازی نشده برای ظهور انقلابی  نظام ساز و جامعه سازِ مستقل از دخالتهای مستکبران ؛

به خود بیآیید و دست از خمودی و خیانت بردارید و همراه خودی ها باشید که:

تاریخ ما تاریخ بعد از نظام سازی و ملت سازی است و انشاءالله در شرف دولت سازی اسلامی هستیم الان در این دو مهم (نظام سازی و ملت سازی) صد در صد ما از تمامی کشورها جلو تریم؛ پس چطور داعیه ی تحولات بعدی که تحول یافتن به سبک زندگی متعالی و داشتن زیستگاه فرهنگی متعالی برای رشد استعدادهای حقیقی انسانی خویش است را نداشته باشیم که بسیاری از زیر ساختهای این هم محقق شده است؛

عزیزان وطنی به خود بیآید و بیدار شوید زیرا دشمن از بیداری ما می ترسد:

از اعتقاد به توانایی و عزم راسخ ما می ترسد ما ایران قبل از انقلاب نیستیم انقلاب ما خیلی وقت است که به وقوع پیوسته دیگر هیچ مستکبری برای ما تصمیم نمی گیرند البته جز از کانال بعضی از شما مخالفان همیشه عقب مانده از تحولات و جز از کنال امثال شماها نفوذ نمی کند و تصمیمات خود را به کرسی نمی نشاند یکبار هم که شده به انقلاب و شهدا و ملت شریف ایران خودی نشان داده و یکبار هم شده دوست شاد کن باشید و دشمن ناراحت کن؛ والسلام علی من اتبع الهدی

 

دانلود فایل pdf

]]>
نفوذ با منافق 2016-04-17T05:47:42+01:00 2016-04-17T05:47:42+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4106 مرتضی جلیلی  چیستی نفاق   آفات نفاق    استثناهای نفاق   اسباب نفاق  خطر نفاق بر جامعه   معالجه ی نفاق    نفاق از نظر بزرگان   معرفی آثار درباره ی نفاق فهرست مجموعی مطالب در رابطه با نفلاق  نفاق بیماری روحی کتاب بصیرت از بطن دین تا باطن دنیا خطر نفاق بیش از کفر نفاق بالاترین عقوبت برای انسان آشنایی با جریان های جامعه بشری نفاق افکنی حرام عینی است ، آی  چیستی نفاق   آفات نفاق    استثناهای نفاق   اسباب نفاق  خطر نفاق بر جامعه   معالجه ی نفاق    نفاق از نظر بزرگان   معرفی آثار درباره ی نفاق

فهرست مجموعی مطالب در رابطه با نفلاق

 نفاق بیماری روحی
کتاب بصیرت از بطن دین تا باطن دنیا
خطر نفاق بیش از کفر
نفاق بالاترین عقوبت برای انسان
آشنایی با جریان های جامعه بشری
نفاق افکنی حرام عینی است ، آیت الله جوادی آملی 
گرفتار نفاق اند ، مبارزه کنندگان باغدیر
دایرة المعارف شهدای مبارزه با نفاق رونمایی گردید
منافق و نفاق ، آیت الله سبحانی
سقیفه ثمره ی نفاق 10 ساله 
مذمت نفاق

 نشانه ها و ویژگی های نفاق جدید
نفاق سیاسی از منظر مقام معظم رهبری
بررسی پدیده نفاق در جامعه اسلامی
آیه 141 سوره نساء 
مشخصه‏ های بارز منافقان
مسأله نفاق
کفر و نفاق سرچشمه گناه
علت نفاق

موجب رهایی از نفاق
لزوم نفاق ستیزی
افشای نفاق
سیمای منافقین در بیان آیت الله جوادی آملی
نماز و انفاق و منافقان
نفاق چیست
نفاق و عایشه
ریشه ی نفاق
اقسام اهل نفاق در قرآن ، آیت الله سبحانی 
منافقین آفت امت اسلامی
منافیق و چنگ نرم
استثناهای نفاق
نفاق یعنی دو چهرگی

دروویی هشتدار اجتماعی
نفاق و منافقین ، استاد مرتضی مطهری(ره)
مردن منافقانه
مسلمین و نفاق
آفت انقلاب اسلامی نفاق سیاسی
ولایت شاقول ایمان و نفاق
حادثه عاشورا، ثمره اجتماع نفاق و جهل

پیامدهای حاکمیت جریان نفاق
جریان نفاق بر مسند زمامداری
منافقها بدتر از کفار

]]>
امیال و آرزوهای لیبرال ها برای جامعه ی شیعه از منظر امام خامنه ی 2016-04-03T23:09:04+01:00 2016-04-03T23:09:04+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4087 مرتضی جلیلی امیال و آرزوهای لیبرال ها برای جامعه ی شیعه ]]> استراتژی امروز جامعه ی شیعه از منظر امام خامنه ی 2016-04-03T20:46:41+01:00 2016-04-03T20:46:41+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4086 مرتضی جلیلی
استراتژی امروز جامعه ی شیعه
]]>
استراتژی امروز آمریکا از منظر امام خامنه ی 2016-04-02T09:47:03+01:00 2016-04-02T09:47:03+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4082 مرتضی جلیلی
استراتژی امروز آمریکا

]]>
داستان نوروز 8، نوروز و محتوای دینی از منظر امام خامنه ی 2016-03-31T21:39:18+01:00 2016-03-31T21:39:18+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4081 مرتضی جلیلی
نوروز و محتوای دینی از منظر امام خامنه ی
]]>
داستان نوروز 7،نوروز مقطع جدیدی برای تحول از منظر امام خامنه ی 2016-03-31T14:31:47+01:00 2016-03-31T14:31:47+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4080 مرتضی جلیلی
نوروز مقطع جدیدی برای تحول
]]>
داستان نوروز 6 ، نوروز، روز فتوحات عظیم از منظر امام خامنه ی 2016-03-30T20:41:32+01:00 2016-03-30T20:41:32+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4079 مرتضی جلیلی
 نوروز روز فتوحات عظیم
]]>
داستان نوروز 5 ، نوروز یعنی؟ از منظر امام خامنه ی 2016-03-29T01:01:19+01:00 2016-03-29T01:01:19+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4078 مرتضی جلیلی
 نوروز یعنی؟

]]>
داستان نوروز 4 ، نوروز در قاب هنر ایرانی از منظر امام خامنه ی 2016-03-28T16:12:58+01:00 2016-03-28T16:12:58+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4077 مرتضی جلیلی
نوروز در قاب هنر ایرانی

]]>
داستان نوروز 3 ، نوروز برای ملت ما از منظر امام خامنه ی 2016-03-27T11:02:38+01:00 2016-03-27T11:02:38+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4076 مرتضی جلیلی
نوروز برای ملت ما

]]>
داستان نوروز 2 ، نوروز و مومن زیرک از منظر امام خامنه ی 2016-03-26T23:42:06+01:00 2016-03-26T23:42:06+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4075 مرتضی جلیلی  نوروز و مومن زیرک
]]>
داستان نوروز 1، وصف نوروز از منظر امام خامنه ی 2016-03-18T20:30:00+01:00 2016-03-18T20:30:00+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4074 مرتضی جلیلی
وصف نوروز
]]>
رویکرد امام حسین در تبیین علم 2016-03-17T07:33:48+01:00 2016-03-17T07:33:48+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4073 مرتضی جلیلی بیان وسعت و عمق قوای ادراکی انسانالف)شناخت قوای ادراکی انسان امام حسین (ع) برای توضیح کیفیت معرفت خود به اینکه عاجز از شکر خداوند است ابعادی از قوای ادراکی خود را شاهد می‌آورد که حتی مراتبی بالاتر از علم حضوری است ایشان دراین‌باره به‌سوی خدا عرض می‌کند: (و انا اشهد یا الهی بحقیقه ایمانی و عقد عزمات یقینی و خالص صریح توحیدی و باطن مكنون ضمیری و علائق مجاری نور بصری)[1] حضرت قوای مدرکش که شاهد این شناخت حضرت به عجز خویش در بجا آوردن شکر الهی است را این‌گونه بیان می‌کند که با حقیقت بیان وسعت و عمق قوای ادراکی انسان

الف)شناخت قوای ادراکی انسان

امام حسین (ع) برای توضیح کیفیت معرفت خود به اینکه عاجز از شکر خداوند است ابعادی از قوای ادراکی خود را شاهد می‌آورد که حتی مراتبی بالاتر از علم حضوری است ایشان دراین‌باره به‌سوی خدا عرض می‌کند: (و انا اشهد یا الهی بحقیقه ایمانی و عقد عزمات یقینی و خالص صریح توحیدی و باطن مكنون ضمیری و علائق مجاری نور بصری)[1] حضرت قوای مدرکش که شاهد این شناخت حضرت به عجز خویش در بجا آوردن شکر الهی است را این‌گونه بیان می‌کند که با حقیقت ایمانش شهادت می‌دهد و اینکه علم حضرت به عاجز بودن خویش در بجا آوردن شکر الهی آیا از سنخ مفاهیم و تصورات است یا نه بالاتر از تصور و حتی تصدیق و حتی بالاتر تصدیق یقینی، یا نه باز بالاتر از تصدیق یقینی که اراده است یا نه بالاتر از اراده که عزم (اراده‌ی محکم) است یا بازهم فراتر از عزم بلکه با عقد عزم حضرت شهادت به چنین عجزی در خود می‌دهد و اینکه حضرت این علم را نه اینکه حضوری بلکه حتی فراتر از حضوری چون علم حضوری حضورشیء عند النفس است ولی حضرت می‌فرماید این عجز را نه با نفس بلکه با ضمیریم و باز نه خود ضمیر که باطن نفس است بلکه با مکنون این ضمیر که باطنِ باطنِ نفس است و باز نه با خود این مکنون بلکه با باطنِ مکنونِ ضمیرِ خویش، عجز شکر خدا را می‌فهمد.


وسعت و عمق قوای ادراکی انسان

]]>
محتوای عمیق قرآنی در تبیین علم 2016-03-17T07:05:43+01:00 2016-03-17T07:05:43+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4071 مرتضی جلیلی هویت حقیقی علم تنها راه تعالی تعریف معرفت چنانچه که شهید مطهری (رحمه‌الله) فرمودند جز با درک درست از محتوای آن امکان‌پذیر نیست و برای درک صحیح محتوای شناخت باید مثل حکما به وحی و شارحان وحی (معصومین علیهم‌السلام) رجوع کنیم چون مطلب آن‌قدر عمیق است که با کمترین انحرافی از دین اسلام نمی‌توان به چنین محتوایی عمیق از شناخت رسید، زیرا دین همان نظام فطرت الله است که انسان با آن نظام خلق‌شده است و خلق شدن با چنین نظام و فطرتی خلق شدن با «أحسن تقویم[1]» است یعنی انسان با دارا بو

هویت حقیقی علم تنها راه تعالی

تعریف معرفت چنانچه که شهید مطهری (رحمه‌الله) فرمودند جز با درک درست از محتوای آن امکان‌پذیر نیست و برای درک صحیح محتوای شناخت باید مثل حکما به وحی و شارحان وحی (معصومین علیهم‌السلام) رجوع کنیم چون مطلب آن‌قدر عمیق است که با کمترین انحرافی از دین اسلام نمی‌توان به چنین محتوایی عمیق از شناخت رسید، زیرا دین همان نظام فطرت الله است که انسان با آن نظام خلق‌شده است و خلق شدن با چنین نظام و فطرتی خلق شدن با «أحسن تقویم[1]» است یعنی انسان با دارا بودن چنین نظام و تقویمی همه‌ی امکانات رسیدن به کمال بی‌نهایت را داراست و این دارایی یک امانت از طرف خداست که دیگر مخلوقات چون مانند انسان تسویه نشده‌اند، طاقتِ تحمل چنین امانتی[2] را نداشتند، ولی گرفتن این امانت توسط انسان بااینکه تسویه و نظام خلقتش در «أحسن تقویم» بود جاهلانه بود چون امانتی بود که هم انسان را به «أو أدنی[3]» و هم به «بل هم اضل[4]» می‌رساند؛

محتوای عمیق قرآنی علم


]]>
رویکرد های مختلف در تولید علم 2016-03-17T06:42:48+01:00 2016-03-17T06:42:48+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4070 مرتضی جلیلی فرق مبنای تحقیقات علمی در تمدن نوین اسلامی و در تمدن غرب: در جهان‌بینی ما، علم از دل دین می‌جوشد و بهترین مشوق تولید علم[1]، دین است. دینی که ما می‌شناسیم، جهان‌بینی‌ای که ما از قرآن می‌گیریم، تصویری که ما از آفرینش و از انسان و از ماوراءالطبیعه و از توحید و از مشیت الهی و از تقدیر و قضا و قدر داریم، با علم سازگار است؛ لذا تولیدکننده و تشویق‌کننده‌ی علم است. نمونه‌اش را شما در تاریخ نگاه کنید؛ ببینید نگاه اسلام به انسان، به علم، به زندگی بشر، به عالم طبیعت و به عالم وجود، نگاهی است

فرق مبنای تحقیقات علمی در تمدن نوین اسلامی و در تمدن غرب:

در جهان‌بینی ما، علم از دل دین می‌جوشد و بهترین مشوق تولید علم[1]، دین است. دینی که ما می‌شناسیم، جهان‌بینی‌ای که ما از قرآن می‌گیریم، تصویری که ما از آفرینش و از انسان و از ماوراءالطبیعه و از توحید و از مشیت الهی و از تقدیر و قضا و قدر داریم، با علم سازگار است؛ لذا تولیدکننده و تشویق‌کننده‌ی علم است. نمونه‌اش را شما در تاریخ نگاه کنید؛ ببینید نگاه اسلام به انسان، به علم، به زندگی بشر، به عالم طبیعت و به عالم وجود، نگاهی است که معرفت نوینی را در اختیار انسان می‌گذارد؛


رویکردهای تولید علم

]]>
محوری ترین مساله ی پیشرفت 2016-03-17T06:23:32+01:00 2016-03-17T06:23:32+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4069 مرتضی جلیلی  تقویت روح علمی با یادآوری گذشته‌ی علمی ایران و اسلام متأسفانه نسل امروز از گذشته‌ی علمی ایران و اسلام بی‌خبر است؛ گاهی میگویند که فلان چیز قرون‌وسطایی است؛ غافل از این‌که قرون‌وسطی برای اروپا روزگار ننگ است، اما برای ما روزگار نور است؛  کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشته‌ی «آدام متز[1]» نشان می‌دهد که تمام محیط اسلامی، اصلاً بازار علم دنیاست و آن نقطه‌ی اصلی‌اش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و ... این شهرها مرکز و قله‌ی علم

 تقویت روح علمی با یادآوری گذشته‌ی علمی ایران و اسلام

متأسفانه نسل امروز از گذشته‌ی علمی ایران و اسلام بی‌خبر است؛ گاهی میگویند که فلان چیز قرون‌وسطایی است؛ غافل از این‌که قرون‌وسطی برای اروپا روزگار ننگ است، اما برای ما روزگار نور است؛  کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشته‌ی «آدام متز[1]» نشان می‌دهد که تمام محیط اسلامی، اصلاً بازار علم دنیاست و آن نقطه‌ی اصلی‌اش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و ... این شهرها مرکز و قله‌ی علم دنیا بوده است؛ اما متأسفانه نسل امروز این‌ها را نمی‌داند. این ندانستن، نه به معنای این است که همین مطالبی را که من گفتم، نمی‌داند؛ چرا، این مطالب را صدبار شنیده است؛ همه در کتاب‌ها هم گفته‌اند؛ همه‌جا هم گفته‌اند؛ اما باورش نیست! بی آن‌که به زبان انکار کند، یک حالت ناباوری در همه‌ی نسل امروز و نسل قبل، نسبت به گذشته‌ی ایران وجود دارد؛ علتش هم این است که تمدن غرب و این فنّاوری پُرسروصدا، آن‌چنان آمده فضا را پرکرده که حتّی کسی جرئت نمی‌کند به شجره‌نامه‌ی خودش نگاه کند؛

امتیاز علمی

]]>
عاقبت انسان کی به تکفیر می‌کشد 2016-03-17T05:59:19+01:00 2016-03-17T05:59:19+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4068 مرتضی جلیلی الف) عاقبت انسان کی به تکفیر می‌کشد: یك عالم نباید غرور داشته باشد و خیال كند آنچه او دارد تمام علم همان است، بلكه باید به اصل «وَ ما أُوتِیتُمْ مِنَ اَلْعِلْمِ إِلاّ قَلِیلاً[1]» مخصوصاً توجه داشته باشد كه آنچه ما از حقیقت می‌دانیم بسیار كم است. نتیجه این است كه آن‌که روح علمی دارد، از دلیل به مدّعا می‌رود. طلبه‌ها می‌گویند: نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ، نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ ما فرزند دلیل هستیم، هر جا دلیل برود دنبال آن می‌رویم؛[2] ولی نقطه مقابل این است كه انسان از مدّعا به دلیل

الف) عاقبت انسان کی به تکفیر می‌کشد:

یك عالم نباید غرور داشته باشد و خیال كند آنچه او دارد تمام علم همان است، بلكه باید به اصل «وَ ما أُوتِیتُمْ مِنَ اَلْعِلْمِ إِلاّ قَلِیلاً[1]» مخصوصاً توجه داشته باشد كه آنچه ما از حقیقت می‌دانیم بسیار كم است. نتیجه این است كه آن‌که روح علمی دارد، از دلیل به مدّعا می‌رود. طلبه‌ها می‌گویند: نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ، نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ ما فرزند دلیل هستیم، هر جا دلیل برود دنبال آن می‌رویم؛[2] ولی نقطه مقابل این است كه انسان از مدّعا به دلیل می‌رود؛ یعنی اول مدّعا را انتخاب می‌کند، بعد می‌رود برای آن دلیل پیدا كند. طبعاً آن دلیل‌های پیدا کردنی، دلیل‌های ساختگی و تراشیدنی است و دلیل تراشیدنی دیگر دلیل واقعی نیست و منشأ گمراهی انسان می‌شود[3].

فتنه ی تکفیر

]]>
اولویت اول داشتن روح علمی 2016-03-17T05:41:05+01:00 2016-03-17T05:41:05+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4067 مرتضی جلیلی الف)مقصود از روح علمی چیست؟ مقصود این است: علم اساساً از غریزه حقیقت‌جویی سرچشمه می‌گیرد؛ خداوند انسان را حقیقت‌طلب آفریده است؛ یعنی انسان می‌خواهد حقایق را آن‌چنان‌که هستند بفهمد، می‌خواهد اشیاء را همان‌طور كه هستند بشناسد و درك كند و این فرع بر این است كه انسان خودش را نسبت به حقایق بی‌طرف و بی‌غرض نگاه دارد. اگر انسان خودش را بی‌غرض نگاه دارد و بخواهد حقیقت را آن‌چنان‌که هست كشف كند نه اینكه بخواهد حقیقت آن طوری باشد كه او دلش می‌خواهد، [در این صورت او دارای روح علمی است.] یک‌وقت

الف)مقصود از روح علمی چیست؟

مقصود این است: علم اساساً از غریزه حقیقت‌جویی سرچشمه می‌گیرد؛ خداوند انسان را حقیقت‌طلب آفریده است؛ یعنی انسان می‌خواهد حقایق را آن‌چنان‌که هستند بفهمد، می‌خواهد اشیاء را همان‌طور كه هستند بشناسد و درك كند و این فرع بر این است كه انسان خودش را نسبت به حقایق بی‌طرف و بی‌غرض نگاه دارد. اگر انسان خودش را بی‌غرض نگاه دارد و بخواهد حقیقت را آن‌چنان‌که هست كشف كند نه اینكه بخواهد حقیقت آن طوری باشد كه او دلش می‌خواهد، [در این صورت او دارای روح علمی است.] یک‌وقت انسان مدّعایی را پیش خودش فرض كرده، بعد می‌خواهد حقیقت آن‌جوری باشد كه او دلش می‌خواهد. این خودش منشأ گمراهی است[1].  
روح علمی یعنی روح حقیقت‌جویی، روح بی‌غرضی و طبعاً روح بی‌تعصبی، روح خالی از جمود و روح خالی از غرور. وقتی انسان روایات زیادی را كه در موضوع علم واردشده است مطالعه می‌کند، می‌بیند چقدر تكیه شده است روی این مطلب كه یك عالم نباید تعصب داشته باشد، نباید جمود داشته باشد، نباید تجزّم داشته باشد كه هرچه من تشخیص دادم لیس الاّ و فقط همین است[2].
روح علمی

]]>
روش کسب بصیرت از نگاه رهبری 2016-03-03T23:17:40+01:00 2016-03-03T23:17:40+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/2 مرتضی جلیلی   ایشان در خطبه‌ ى  نماز جمعه‌ى تهران در تاریخ   10/01/1369  می فرمائید:نقطه‌ى مقابل تقوا، غفلت و بى‌توجهى و حركت بدون بصیرت است. خدا، ناهوشیارى مؤمن را در امور زندگى نمى‌پسندد. مؤمن باید در همه‌ى امور زندگى، چشم باز و دل بیدار داشته باشد.     این چشم باز و دل بیدار و هوشیار در همه‌ى امور زندگى، براى انسان مؤمن این اثر و فایده را دارد كه متوجه باشد، كارى كه مى‌كند، برخلاف خواست خدا و طریقه و ممشاى دین نباشد.  

http://yamahdymadad.mihanblog.com
 
ایشان در خطبه‌ ى  نماز جمعه‌ى تهران در تاریخ   10/01/1369  می فرمائید:

نقطه‌ى مقابل تقوا، غفلت و بى‌توجهى و حركت بدون بصیرت است. خدا، ناهوشیارى مؤمن را در امور زندگى نمى‌پسندد. مؤمن باید در همه‌ى امور زندگى، چشم باز و دل بیدار داشته باشد.
 
 
این چشم باز و دل بیدار و هوشیار در همه‌ى امور زندگى، براى انسان مؤمن این اثر و فایده را دارد كه متوجه باشد، كارى كه مى‌كند، برخلاف خواست خدا و طریقه و ممشاى دین نباشد.
 
وقتى این مراقبت در انسان به وجود آمد كه گفتار و عمل و سكوت و قیام و قعود و هر اقدام و تصرف او، برطبق خط مشیی ‌است كه خداى متعال معین كرده، اسم این حالت هوشیارى و توجه و تنبه در انسان تقواست، كه در فارسى به پرهیزگارى ترجمه شده.
 
مقصود از پرهیزگارى این است كه حالت پرهیز و برحذر بودن، همیشه در انسان زنده باشد. 
 
 
 طبق این فرمایش آقا ما زمانی می توانیم بصیر بوده وغافل از حقایق نباشیم که اهل پرهیز و تقواییم.
]]>
مهم ترین سوال 2016-03-03T09:17:35+01:00 2016-03-03T09:17:35+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4062 مرتضی جلیلی  بهترین موضوع یرای دانستن؟ همه ی ما از همان روزی که می فهمیم روی پای خود ایستادیم و مستقل هستیم برای خود برنامه ها و  آرزو ها داریم قوه کنجکاویی یا به بیان بهتر خواست روحی و فطری علم آموزی ما ، ما را به جستجو کردن و فهمیدن وا می دارد تا برای نیکو زیستن و استفاده هرچه بهتر از زندگی محدود خود مطالعاتی داشته باشیم ؛ البته می دانیم که: این کنجکاوی ها در ما مقدس و متعالی است ؛ کودک با فطرت کنجکاوی از رحم مادر پا به دنیا می نهد و با کنجکاوی چشم اش را باز  بهترین موضوع یرای دانستن؟

همه ی ما از همان روزی که می فهمیم روی پای خود ایستادیم و مستقل هستیم برای خود برنامه ها و  آرزو ها داریم قوه کنجکاویی یا به بیان بهتر خواست روحی و فطری علم آموزی ما ، ما را به جستجو کردن و فهمیدن وا می دارد تا برای نیکو زیستن و استفاده هرچه بهتر از زندگی محدود خود مطالعاتی داشته باشیم ؛


البته می دانیم که:

  • این کنجکاوی ها در ما مقدس و متعالی است ؛ کودک با فطرت کنجکاوی از رحم مادر پا به دنیا می نهد و با کنجکاوی چشم اش را باز می کند تا با چیزهای جدید آشنا شود؛
  • این میل در ما ، تمام شدنی نیست بلکه هر چقدر هم بفهمیم باز کنجکاوتر می شویم؛
  • هرچیزی ارزش فهمیدن ندارد چون عمر محدود ما اجازه نمی دهد وقت با ارزش خود را صرف کنجکاوی های بی خود و فهمیدن چیزهای الکی و بی ارزش نماییم؛
  • نکته ی آخر اینکه دانستنی ها و سوژه ها هم برای ارضا شهوت علم آموزی ما  نا محدود است؛

مهمترین سوال برای یافتن پاسخ


ادامه مطلب را کلیک کنید

]]>
ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه از منظر امام خامنه ی 2016-02-29T05:37:50+01:00 2016-02-29T05:37:50+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/3123 مرتضی جلیلی 1-مقام و منزلت والای فاطمه (س) درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها، هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و حقیقتاً نمی‌دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم. به قدری ابعاد وجود این انسیّه‌ی حوراء، این روح مجرّد و این خلاصه‌ی نبوّت و ولایت برای ما پهناور و بی‌پایان و درک ناشدنی است که حقیقتاً متحیّر می‌مانیم. می‌دانید که همزمانی و هم‌عصری از عواملی است که مانع از شناختِ درستِ شخصیتها می‌شود. ستارگان درخشان عالم بشریّت غالباً در زمان حیاتشان به‌وسیله‌ی هم‌عصرانشان شناخته نشده‌اند؛ مگر عدّه‌ی کمی 1-مقام و منزلت والای فاطمه (س)
درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها، هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و حقیقتاً نمی‌دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم. به قدری ابعاد وجود این انسیّه‌ی حوراء، این روح مجرّد و این خلاصه‌ی نبوّت و ولایت برای ما پهناور و بی‌پایان و درک ناشدنی است که حقیقتاً متحیّر می‌مانیم. می‌دانید که همزمانی و هم‌عصری از عواملی است که مانع از شناختِ درستِ شخصیتها می‌شود. ستارگان درخشان عالم بشریّت غالباً در زمان حیاتشان به‌وسیله‌ی هم‌عصرانشان شناخته نشده‌اند؛ مگر عدّه‌ی کمی از برجستگان که انبیاء و اولیاء باشند؛ آن هم به‌وسیله‌ی عدّه‌ی معدودی. امّا فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها چنانند که در زمان خودشان، نه فقط پدر و همسر و فرزندان و شیعیان خاصّشان، بلکه حتّی کسانی که شاید رابطه‌ی صمیمانه و گرمی هم با ایشان نداشتند، زبان به مدح آن بزرگوار گشودند(1).
ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه


ادامه مطلب را کلیک کنید

]]>
مقام علمی حضرت فاطمه از منظر امام خامنه ی 2016-02-28T23:28:54+01:00 2016-02-28T23:28:54+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/3126 مرتضی جلیلی بلاغت و فصاحت حضرت فاطمهدر محیط علم هم یك دانشمند والاست. آن خطبه‌اى كه فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها در مسجد مدینه، بعد از رحلت پیغمبر ایراد كرده‌است، خطبه‌اى است كه به گفته علاّمه مجلسى، «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند كلمات و عبارات آن را معنا كنند!» این‌قدر پرمغز است! از لحاظ زیبایى هنرى، مثل زیباترین و بلندترین كلمات نهج‌البلاغه است. فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها مى‌رود در مسجد مدینه، در مقابل مردم مى‌ایستد و ارتجالاً حرف مى‌زند! شاید یك سا بلاغت و فصاحت حضرت فاطمه
در محیط علم هم یك دانشمند والاست. آن خطبه‌اى كه فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها در مسجد مدینه، بعد از رحلت پیغمبر ایراد كرده‌است، خطبه‌اى است كه به گفته علاّمه مجلسى، «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند كلمات و عبارات آن را معنا كنند!» این‌قدر پرمغز است! از لحاظ زیبایى هنرى، مثل زیباترین و بلندترین كلمات نهج‌البلاغه است. فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها مى‌رود در مسجد مدینه، در مقابل مردم مى‌ایستد و ارتجالاً حرف مى‌زند! شاید یك ساعت، با بهترین و زیباترین عبارات و زبده‌ترین و گزیده‌ترین معانى صحبت‌كرده‌است(1).





ادامه مطلب را کلیک کنید
]]>
فاطمه شناسی در مقام بندگی خدا از منظر امام خامنه ی 2016-02-28T09:29:00+01:00 2016-02-28T09:29:00+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/3124 مرتضی جلیلی چه کسانی فاطمه را شناخته اند؛امام خامنه ی در باره ی  -مادر خویش- حضرت فاطمه سلام الله  می فرماید: در زندگی زهرای اطهر(سلام‌اللَّه‌علیها) یک نکته هست که باید به آن توجه کرد. البته، ما در تعریف مقامات معنوی آن بزرگوار وارد نمیشویم و قادر هم نیستیم که مقامات معنوی فاطمه‌ی اطهر(علیهاسلام‌اللَّه) را بفهمیم و درک کنیم. حقیقتاً در اوج قله‌ی معنویت انسانی و تکامل بشری، فقط خداوند است که چنین بندگانی را - و کسانی که همطراز آنها باشند - میشناسد
چه کسانی فاطمه را شناخته اند؛
امام خامنه ی در باره ی  -مادر خویش- حضرت فاطمه سلام الله  می فرماید: در زندگی زهرای اطهر(سلام‌اللَّه‌علیها) یک نکته هست که باید به آن توجه کرد. البته، ما در تعریف مقامات معنوی آن بزرگوار وارد نمیشویم و قادر هم نیستیم که مقامات معنوی فاطمه‌ی اطهر(علیهاسلام‌اللَّه) را بفهمیم و درک کنیم. حقیقتاً در اوج قله‌ی معنویت انسانی و تکامل بشری، فقط خداوند است که چنین بندگانی را - و کسانی که همطراز آنها باشند - میشناسد و مقام آنها را میبیند. لذا فاطمه‌ی زهرا را امیرالمؤمنین و پدر بزرگوار و اولاد معصومینش میشناختند. مردمِ آن زمان و زمانهای بعد و ما نیز در این روزگار نمیتوانیم آن درخشندگی و تلألوی معنویت را در آن بزرگوار تشخیص بدهیم. نور درخشان معنوی، به چشم همه کس نمی‌آید و چشمهای نزدیکبین و ضعیف ما قادر نیست که آن جلوه‌ی درخشان انسانیت را در وجود این بزرگواران ببیند(1).

 حضرت فاطمه سلام الله در مقام بندگی

ادامه مطلب را کلیک کنید
]]>
فاطمه‌(س) اولین عمار و اولین مالک مدافع ولایت علی (ع) 2016-02-28T08:31:59+01:00 2016-02-28T08:31:59+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/4052 مرتضی جلیلی ولایت امام و همسرم علی تعالی بخش استامام خامنه ی در باره ی دفاع -مادرش- حضرت فاطمه سلام الله از ولایت امیرالمومنین (ع ) می فرماید:فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) بیست‌وپنج سال قبل از شهادت امیر المومنین علیه السلام در بستر بیماری به زنان مدینه فرمود: اگر علی را بر سر کار می‌گذاشتند، «لساربهم سیراً سُجُحاً» - «سُجُح» یعنی هموار کردن - راه زندگی را بر مردم هموار می‌کرد. «لا یکلِمُ خُشاشه»؛ نمی‌گذاشت اقتدار حکومت و روحیه‌ی حکومتگریِ اسلام اندکی به پیکر جامعه‌ی اسلام
ولایت امام و همسرم علی تعالی بخش است
امام خامنه ی در باره ی دفاع -مادرش- حضرت فاطمه سلام الله از ولایت امیرالمومنین (ع ) می فرماید:
فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) بیست‌وپنج سال قبل از شهادت امیر المومنین علیه السلام در بستر بیماری به زنان مدینه فرمود:
اگر علی را بر سر کار می‌گذاشتند، «لساربهم سیراً سُجُحاً» - «سُجُح» یعنی هموار کردن - راه زندگی را بر مردم هموار می‌کرد. «لا یکلِمُ خُشاشه»؛ نمی‌گذاشت اقتدار حکومت و روحیه‌ی حکومتگریِ اسلام اندکی به پیکر جامعه‌ی اسلامی زخم بزند؛ نمی‌گذاشت ذره‌ای آسیب ایجاد کند؛ کار را پیش می‌برد و از هر آسیبی هم جلوگیری می‌کرد. بهترین شکل حکومت کردن این است که حکومت به مردم زخم نزد؛ زندگی مردم را هم از لحاظ مادی و معنوی آباد کند. «ولا یکلّ سائرهُ و لا یُمُلّ راکبه و لاوردهم منهلا غیرا صافیا رویّا»؛ اینها را فاطمه‌ی زهرا آن روز فرمود(۱).
 
فاطمه‌ی زهرا اولین عمار برای امام علی (ع)



ای کاش گوش به فاطمه می دادیم
ای کاش به فرمایش فاطمه(س)، نه بلکه فرمایش محمد(ص)، نه بلکه فرمایش خدا زودتر عمل می شد تا علی بجای رساندن ما به تعالی مشغول دفع فتنه نمی شد؛امام خامنه ی در این باره می فرماید:
این واقعه-ولایت پذیری مردم- بیست‌وپنج سال عقب افتاد؛
ولی بالاخره امت اسلامی جمع شدند و امیرالمؤمنین را سرِ کار آوردند. امیرالمؤمنین در همین چند سال؛ یعنی از ذی‌حجّه‌ی سال ۳۵ تا ماه رمضان سال ۴۰ - چهار سال و نُه ماه یا ده ماه - کارهای بزرگی انجام داد. کارهایی را پایه‌گذاری کرد که اگر شمشیر غدر و خیانت نمی‌بود و این جنایت بزرگ به وسیله‌ی ابن‌ملجم و عناصر پشت پرده‌ی این جنایت صورت نمی‌گرفت، امیرالمؤمنین این راه را ادامه می‌داد و باز دنیای اسلام شاید تا قرنها بیمه و تأمین می‌شد. لذا مصیبتی که آن روز وارد شد، برای دنیای اسلام و تاریخ اسلام پُرخسارت بود. باز هم این منهل رَویِ‌ّ صافیِ‌ّ زلالی را که می‌توانست دنیای اسلام را سیراب کند، از دسترس دنیای اسلام دور کردند؛ لذا مصیبتِ همیشه است(2).


ادامه مطلب را کلیک کنید
]]>
ریشه ی اصلی تکفیر و اولین بنیان گذاران آن 2016-02-27T22:40:46+01:00 2016-02-27T22:40:46+01:00 tag:http://yamahdymadad.mihanblog.com/post/1 مرتضی جلیلی مطالعه ی ایم مقاله به زبان های دیگر:   العربیة   हिन्दी   English  Русский   中文 علت اصلی اختلاف و تکفیراعتقاد و تعریف هر جامعه‌ی در مورد علم، عامل شکل‌گیری اهداف و محرک آن جامعه است که اگر درست تبیین شود، سبب اتحاد و تقریب و اگر نادرست تعریف شود، باعث اختلاف و فتنه‌انگیزی است که طبق نظر شهید مطهری(ره)بزرگ‌ترین تحریف تاریخ، تحریف کتاب مقدس تورات در تبیین علم است(1) تا ج مطالعه ی ایم مقاله به زبان های دیگر:   العربیة   हिन्दी   English  Русский   中文

علت اصلی اختلاف و تکفیر

اعتقاد و تعریف هر جامعه‌ی در مورد علم، عامل شکل‌گیری اهداف و محرک آن جامعه است که اگر درست تبیین شود، سبب اتحاد و تقریب و اگر نادرست تعریف شود، باعث اختلاف و فتنه‌انگیزی است که طبق نظر شهید مطهری(ره)بزرگ‌ترین تحریف تاریخ، تحریف کتاب مقدس تورات در تبیین علم است(1) تا جایی که منشأ علم در این تحریف چیزی شده است که در اصل منشأ جهل انسان بوده و منشأ جهل چیزی می‌شود که منشأ علم انسان می باشد؛

تورات

ریشه ی اصلی تقابل علم و دین

بخاطر تحریفاتی که در تورات این کتاب مقدس الهی بعد حضرت موسی (ع) انجام شد این کتاب مقدس چنان وارونه شد که طبق مبانی اعتقادی آن شیطان طوری بالا رفته که او همان راهنما و دعوت کننده به علم و دانش - قوه ی عقل انسان- معرفی می کند و مقام خدا را هم طوری پایین آورده  که نعوذ بالله خدا طبق این تحریفات دشمن آگاه شدن انسان - همان قوه ی وهم و جهل گرایی انسان- معرفی می شود؛


ادامه مطلب را کلیک کنید


]]>